Beirut Green Project Back
Horsh Tabet - حرش تابت

Horsh Tabet
Under sin el fil municipality, Horsh Tabet has basic forms and shapes. it might be one of the most successful public gardens in Beirut and the suburbs, which is proven daily by the use of hundreds of families. Recent management and maintenance considerably made it more inviting as unwanted plants are practically inexistent and recycle bins present everywhere. Hidden from the outside but quite open on the inside, it is a big asset for the safety and control of kids. However, the dry non-functional water feature leaves an unsatisfied feeling of the area and makes us wonder what would happen if it was working.

حرش تابت
تتبع هذه الحديقة بلدية سن الفيل وتتميز بأشكالها والمتنوعة. قد تكون واحدة من الحدائق العامة الأكثر نجاحاً في بيروت وضواحيها إذ يقصدها يومياً مئات العائلات. ساهمت إدارتها الجديدة وأعمال الصيانة التي خضعت لها مؤخراً في جعلها أكثر تشويقاً لا سيما في ظلّ غياب أي نباتات غير مرغوب لها وانتشار صناديق جمع القمامة بهدف إعادة تدويرها في كل مكان.تكاد هذه الحديقة تكون مخفية من الخارج ومتاحة تماماً من الداخل مما يجعلها مكاناً ملائماً للأطفال حيث لا داعي للقلق على سلامتهم وأمنهم. ومع ذلك، فإن غياب النصر المائي بفعل بركتها المعطلة يُشعر الزائر بنقصٍ معين ويجعله يتخيل أجواء الحديقة يتمنى لو أن المياه تتدفق منها.

Number of Benches 23
Number of Gates 2
Total surface (m2) 1200
Get directions

Facilities

Did you know?
Just like Leila Osseiran garden, Horsh Tabet garden attracts many couples on their wedding day for a greener post-ceremony photoshoot.
هل تعلم؟
على غرار حديقة ليلى عسيران، تجذب هذه الحديقة كل عريس وعروس يرغبان بتخليد ذكرى زفافهما بصور تم التقاطها في مكان رائع مميز.